Στην παρούσα εργασία ερευνάται ο βαθμός αυτονομίας των νεοεισερχόμενων καταρτιζόμενων στο ΔΙΕΚ Πάτρας τόσο κατά την ηλεκτρονική όσο και κατά την αυτοπρόσωπη εγγραφή τους στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς 2020-2021. Καθώς το 66% του δείγματος ανήκει στην αναδυόμενη ενηλικιότητα, ερευνάται ο βαθμός ετοιμότητάς τους προκειμένου να πραγματοποιήσουν μόνοι τους την εγγραφή τους. Η έρευνα έδειξε ότι η ηλικία δεν φαίνεται να παίζει ρόλο και στα δύο στάδια κατά τη διαδικασία της εγγραφής ενώ η ανώτερη μόρφωση επηρεάζει θετικά την αυτονομία στην ηλεκτρονική εγγραφή. Επίσης, η εμπειρία φοίτησης σε ίδια δομή κατάρτισης συνεισφέρει καθοριστικά στην υλοποίηση της αυτοπρόσωπης εγγραφής. Τέλος, ένα ποσοστό της τάξης του 15,5% συνοδεύονται από τους γονείς τους κατά την αυτοπρόσωπη εγγραφή στο ΔΙΕΚ παρόλο που δηλώνουν ότι κατοικούν μόνοι τους ή με φίλους.