Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για τις μεταξύ τους συγκρούσεις, τις αιτίες που τις δημιουργούν, τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζει ο διευθυντής στην αποτελεσματική διαχείρισή τους. Σε αυτήν ακολουθήθηκε ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτέλεσαν 160 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας των Κυκλάδων . Από την έρευνα προκύπτει ότι οι βασικότερες αιτίες πρόκλησης των συγκρούσεων είναι η έλλειψη επικοινωνίας, η αρνητική λειτουργία των άτυπων ομάδων των εκπαιδευτικών, καθώς και ο τρόπος διοίκησης της σχολικής μονάδας από τον διευθυντή. Οι πρακτικές μέσω των οποίων μία σχολική μονάδα μπορεί να αντιμετωπίσει τις διαφωνίες είναι η σωστή πληροφόρηση των εκπαιδευτικών, ο ουσιαστικός διάλογος μέσα στον σύλλογο διδασκόντων, η δίκαιη κατανομή αρμοδιοτήτων, ο συνεχής συντονισμός της σχολικής μονάδας από τον διευθυντή, καθώς και η επιλογή από αυτόν του καταλληλότερου μοντέλου ηγεσίας. Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι ο ρόλος του τελευταίου είναι καθοριστικός.