Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας των Διευθυντών/ντριών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Επιπλέον, επιχειρεί να διερευνήσει τη πιθανή συσχέτιση μεταξύ των πεδίων αυτών, αλλά και την επίδραση δημογραφικών χαρακτηριστικών στην επαγγελματική ανθεκτικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα των σχολικών ηγετών. Για τους ερευνητικούς σκοπούς αξιοποιήθηκε η μικτή μέθοδος -με το συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας- και ακολούθησε η μεθοδολογική τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων, από όπου και προέκυψε υψηλό επίπεδο επαγγελματικής ανθεκτικότητας, ικανοποιητική αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ τους. Η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών παρουσιάζεται μικρή στα υπό διερεύνηση ζητήματα, ενώ παρατηρήθηκε η αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας των διευθυντών/διευθυντριών σε σχολικές μονάδες με μικρό μαθητικό πληθυσμό (≤100) να είναι σημαντικά μικρότερη από την αντίστοιχη των διευθυντών/διευθυντριών σε σχολικές μονάδες με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών/τριών, εύρημα που επιβεβαιώθηκε από την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων.