Η παιχνιδοποίηση, η χρήση στοιχείων παιχνιδιού σε ρυθμίσεις εκτός παιχνιδιού, χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στην εκπαίδευση για να αυξήσει το κίνητρο, τη δέσμευση και την απόδοση των μαθητών. Για να είναι αποτελεσματικά σε μαθησιακά αποτελέσματα τα παιχνίδια αυτά θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία τους προσαρμοσμένα στους μαθητές. Σε αυτό το άρθρο, πραγματοποιείται μια εις βάθος βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την προσαρμοστική παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση, προκειμένου να αποτυπωθεί μια σύνθεση των τρεχουσών τάσεων και εξελίξεων στον τομέα αυτό. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση πραγματεύεται 3 ερευνητικά ερωτήματα: (1) Ποια είναι τα τρέχοντα είδη συνεισφορών στο πεδίο; (2) Σε τι βασίζουν οι τρέχουσες συνεισφορές την προσαρμογή τους και ποια είναι η επίδραση αυτής της προσαρμογής στο παιγνιοποιημένο σύστημα; (3) Ποιος είναι ο αντίκτυπος της προσαρμοστικής παιχνιδιοποίησης και πώς μετράται αυτός ο αντίκτυπος;