Τα Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα κατέχουν σημαντική θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελούν ένα είδος εκπαιδευτικού τουρισμού. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών Λάρισας και Πιερίας σε Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα. Διερευνώνται οι προσωπικοί παράγοντες παρακίνησης του Herzberg, η θεωρία των κινήτρων ώθησης και έλξης και ο ταξιδιωτικός κίνδυνος σε περίοδο κρίσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών Λάρισας και Πιερίας λαμβάνουν σημαντικά υπόψη τόσο τους παράγοντες ώθησης και έλξης όσο και τους προσωπικούς παράγοντες παρακίνησης σύμφωνα με τον Herzberg για τη συμμετοχή τους σε Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα. Όσον αφορά τον ταξιδιωτικό κίνδυνο, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να λαμβάνουν σημαντικά υπόψη κινδύνους που μπορεί να προκύψουν λόγω μίας κρίσης (υγειονομικής, φυσικής κτλ). Η παραπάνω μελέτη και τα αποτελέσματα της στηρίζουν στρατηγικά και πρακτικά το φάσμα της διοίκησης υπηρεσιών των Ευρωπαϊκών οργανισμών κατά την προώθηση και εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών.