Στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών η διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής κατέχει κεντρική θέση. Κομβική θέση κατέχει στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης ο όρος αναδυόμενος γραμματισμός μέσω του οποίου αναδεικνύονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες σχετικά με το γραμματισμό που κατακτά το εκάστοτε παιδί από τη γέννησή του μέχρι να αρχίζει να διδάσκεται να γράφει και να διαβάζει με συμβατικό τρόπο. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων και των πρακτικών των νηπιαγωγών στην περιοχή του νομού Μαγνησίας αναφορικά με την ανάπτυξη γραμματισμού και η ανάδειξη του κατά πόσο οι πρακτικές τους συνάδουν με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι νηπιαγωγοί αναγνωρίζουν τη σημασία και την αναγκαιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του αναδυόμενου γραμματισμού και κατ΄ επέκταση, μέσω των δραστηριοτήτων που σχεδιάζουν επιδιώκουν να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες γραμματισμού όλων των μαθητών ανεξαιρέτως.