6977301725
6974479464
6972038117
To πλαίσιο ανάπτυξης της αναγνώριση της προηγούμενης γνώσης: Έρευνα πεδίου στην Δυτική Μακεδονία
To πλαίσιο ανάπτυξης της αναγνώριση της προηγούμενης γνώσης: Έρευνα πεδίου στην Δυτική Μακεδονία
Περίληψη:

Η αναγνώριση προηγούμενης γνώσης επιφέρει πολλά πλεονεκτήματα στους εκπαιδευομένους, αλλά και στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ως εκ τούτου, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, κάτι που έχει αναγνωριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο. H αναγνώριση προηγούμενης γνώσης γίνεται στη βάση της συγκεκριμενοποίησης των μαθησιακών επιλογών που είναι διαθέσιμες στους εκπαιδευόμενους μέσα από επίσημες, ανεπίσημες και ημι-επίσημες διαδικασίες, δηλαδή μέσω της τυπικής και της μη τυπικής μάθησης, αλλά και της άτυπης εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα αναγνωρίζονται στη βάση των στόχων που έχει τεθεί από κάθε συγκεκριμένη διαδικασία, όπως αυτά αποτυπώνονται μέσα από τις διαδικασίες που έχουν θεσπιστεί, όπως για παράδειγμα βαθμολογία των εκπαιδευομένων. Η αναγκαιότητα της σε μια κοινωνία που μεταβάλλεται, ανανεώνεται και διαφοροποιείται συνεχώς, καθιστάα την επιτυχημένη λειτουργία και ανάπτυξη της αναγνώρισης της προηγούμενης γνώσης μείζονος σημασίας. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα εργασία μέσα από ποιοτική έρευνα προσδοκάει να αποτυπώσει την κατάσταση και το μέλλον της αναγνώρισης της προηγούμενης, όπως αυτή αποτυπώνεται από φορείς των επιμελητηρίων της Δυτικής Μακεδονίας.