6977301725
6974479464
6972038117
Μουσεία χωρίς φραγμούς: Η εκπαίδευση ενηλίκων ως πεδίο κοινωνικής ευαισθητοποίησης
Μουσεία χωρίς φραγμούς: Η εκπαίδευση ενηλίκων ως πεδίο κοινωνικής ευαισθητοποίησης
Περίληψη:

Το άρθρο παρουσιάζει μια καινοτόμο διδακτική παρέμβαση που υλοποιήθηκε στη ΣΑΕΚ Αμαλιάδας, στο πλαίσιο του μαθήματος Μουσειολογίας, με εκπαιδευόμενους της ειδικότητας «Φύλακες Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων». Η δράση εντάχθηκε στη θεματική ενότητα «Ο κοινωνικός ρόλος του νέου μουσείου» και βασίστηκε στη βιωματική προσέγγιση του σχεδιασμού ενός προσβάσιμου μουσείου για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Στόχος της παρέμβασης ήταν η ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης, της δημιουργικότητας και της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευομένων μέσω συμμετοχικής και μετασχηματιστικής μάθησης. Παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της παρέμβασης, η μεθοδολογική της προσέγγιση, καθώς και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εφαρμογή της. Αναδεικνύεται η επίδραση της δράσης στην κατανόηση των κοινωνικών ζητημάτων, στην ενίσχυση της συνεργατικής εργασίας και στην αναδιαμόρφωση του επαγγελματικού ρόλου των συμμετεχόντων. Τέλος, προτείνονται δυνατότητες διάχυσης και αξιοποίησης της δράσης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων, της πολιτιστικής παιδαγωγικής και της τοπικής κοινωνίας.