Η παρούσα ποιοτική μελέτη διερευνά τις εμπειρίες έντεκα μαθητών/τριών της Στ΄ Δημοτικού που συμμετείχαν σε πρόγραμμα διασχολικής κινητικότητας Erasmus+ KA1, στο πλαίσιο διακρατικής συνεργασίας με σχολείο της Νάπολης. Μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων (πριν και μετά την υλοποίηση του ταξιδιού) και θεματικής ανάλυσης, καταγράφονται οι αντιλήψεις, τα αντιληπτά οφέλη και οι προκλήσεις των μαθητών, όπως διαμορφώθηκαν μέσα από τη βιωματική τους εμπλοκή. Εξετάζονται τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της χώρας υποδοχής, οι διαπολιτισμικές δεξιότητες που αναπτύχθηκαν, καθώς και οι επιδράσεις στην προσωπική τους ωρίμανση. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τον ρόλο της άμεσης επαφής με ετερόκλητες πολιτισμικές ομάδες στην αποδόμηση στερεοτύπων, την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της ενεργού πολιτειότητας. Συνολικά, το πρόγραμμα Erasmus+ λειτούργησε ως καταλυτικός παράγοντας διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης, κοινωνικής ενδυνάμωσης και συγκρότησης μιας πιο ανοικτής, συμπεριληπτικής ευρωπαϊκής ταυτότητας.