6977301725
6974479464
6972038117
Θεωρίες Μάθησης και online διδασκαλία Μαθηματικών: Η περίπτωση του Ελληνικού Πανεπιστημίου
Θεωρίες Μάθησης και online διδασκαλία Μαθηματικών: Η περίπτωση του Ελληνικού Πανεπιστημίου
Περίληψη:

Η αξιοποίηση παιδαγωγικών αρχών και θεωριών μάθησης είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχεται σε διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης. Στον τομέα των μαθηματικών, η αξιοποίηση των κατάλληλων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και τεχνικών θα πρέπει να βασίζεται σε θεμελιωμένες και πρακτικά τεκμηριωμένες θεωρίες. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) βρίσκεται στην πρωτοπορία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα, παρέχοντας στους φοιτητές την ευκαιρία να σπουδάσουν εξ αποστάσεως μια ποικιλία επιστημονικών αντικειμένων. Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο οι θεωρίες μάθησης αξιοποιούνται από τους διδάσκοντες/διδάσκουσες στα μαθήματα μαθηματικών του ΕΑΠ. Η μεθοδολογία της έρευνας ακολούθησε την ποιοτική προσέγγιση της μελέτης περίπτωσης. Πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με δέκα συμμετέχοντες (εκπαιδευτές/καθηγητές και εμπειρογνώμονες εκπαιδευτικού σχεδιασμού). Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι η αξιοποίηση παιδαγωγικών προσεγγίσεων και τεχνικών που βασίζονται σε θεωρίες μάθησης δεν ήταν συνεπής ούτε ευρέως διαδεδομένη. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της παροχής κατάρτισης και υποστήριξης στους εκπαιδευτές/καθηγητές του ΕΑΠ, καθώς και σαφών κατευθυντήριων γραμμών που ενσωματώνουν παιδαγωγικές προσεγγίσεις και θεωρίες μάθησης στο μαθησιακό υλικό, τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τη δομή του μαθήματος.