6977301725
6974479464
6972038117
Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της χρήσης ενός πραγματικού και ενός εικονικού μοντέλου στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας σε μαθητές δημοτικού. Οι περιπτώσεις των φαινομένων της έκλειψης
Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της χρήσης ενός πραγματικού και ενός εικονικού μοντέλου στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας σε μαθητές δημοτικού. Οι περιπτώσεις των φαινομένων της έκλειψης
Περίληψη:

Αυτή η εργασία εξετάζει και συγκρίνει το βαθμό αποτελεσματικότητας της χρήσης ενός απτικού πραγματικού μοντέλου και ενός εικονικού μοντέλου προσομοίωσης των εννοιών αστρονομίας των φαινομένων έκλειψης στην διδασκαλία των εννοιών. Στην έρευνα συμμετείχαν 77 μαθητές της Ε ́ και ΣΤ ́ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της Πάτρας. Η διδακτική παρέμβαση περιελάβανε κατάλληλα δομημένα σενάρια και φύλλα εργασίας που αξιοποιήθηκαν από τους μαθητές και διευκόλυναν τη διδασκαλία των συγκεκριμένων εννοιών της αστρονομίας. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε περιελάβανε τη χρήση ερωτηματολογίου πριν και μετά τις παρεμβάσεις καθώς και συζήτηση με focus group. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της χρήσης πραγματικών μοντέλων, τα οποία ενισχύουν τα μαθησιακά αποτελέσματα καθώς και τα κίνητρα των μαθητών να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.