Η παρούσα μελέτη διερευνά τον ρόλο του διευθυντή, ως αρχηγού της σχολικής μονάδας, στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος, για την επίτευξη της αποτελεσματικής λειτουργίας του, μελετώντας τις απόψεις των διευθυντών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Φιώτιδας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας και τη λήψη μιας ολοκληρωμένης εικόνας σχετικά με τις απόψεις των διευθυντών και των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι. Πραγματοποιήθηκε έρευνα μεταξύ των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Στη δεύτερη περίπτωση, τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη μέθοδο της ποιοτικής συνέντευξης (ημιδομημένη συνέντευξη), με τη δημιουργία δύο οδηγών συνεντεύξεων, ενός για εκπαιδευτικούς και ενός για διευθυντές σχολείων. Αυτό που διαπιστώθηκε από την έρευνα είναι οι θετικές απόψεις που υπάρχουν για το σχολικό κλίμα, καθώς και για τη σχολική ηγεσία και την αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων.