6977301725
6974479464
6972038117
Μοντέλο ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και η ελληνική εκπαίδευση STEM
Μοντέλο ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και η ελληνική εκπαίδευση STEM
Περίληψη:

Μέσα από τη μελέτη του "λόγου" για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και την ελληνική εκπαίδευση STEM αναδείχθηκαν οι προσεγγίσεις (Nikolakopoulou et al., 2018; Pierri et al., 2006) καθώς και οι στάσεις (Nikolakopoulou et al., 2017; Pierri et al., 2006) που εκφράζονται στα κείμενα. Με την απεικόνιση των ευρημάτων σε ένα υπόδειγμα η παρούσα εργασία απεικονίζει τη συνολική κατάσταση του "λόγου" για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση της Ελλάδας κατά την περίοδο 1984-2006. Οι απόψεις που εκφράζονται στον υπό μελέτη "λόγο" αναδεικνύουν την κυρίαρχη οπτική γωνία για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό ελληνικό πλαίσιο, η οποία είναι η τεχνοκρατική οπτική. Η ελληνική εκπαίδευση και η διδασκαλία των ΤΠΕ φαίνεται να προσεγγίζεται με όρους τεχνικούς και μεθοδολογικούς. Αποδεικνύεται ότι οι "εργαλειακές" απόψεις για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ υιοθετούνται κυρίως από τους συγγραφείς και λιγότερο οι "ουσιαστικές". Επιπλέον, στο μοντέλο αυτό εμφανίζονται και άλλες διατυπωμένες οπτικές της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ - η Μεταρρυθμιστική και η Ολιστική οπτική - οι οποίες σύμφωνα με τους Aviram & Tami (2004) αποτελούν δύο εναλλακτικά Παραδείγματα (το Μεταρρυθμιστικό & το Ολιστικό αντίστοιχα). Αυτό το μοντέλο ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και στην ελληνική εκπαίδευση STEM θα μπορούσε να συμβάλει σε μια ορθολογική συζήτηση για το θέμα, η οποία δυστυχώς έλειπε μέχρι σήμερα.