6977301725
6974479464
6972038117
Η Εκπαίδευση ως πεδίο σύγκρουσης με την πολιτισμική ταυτότητα των Ρομά. Μια έρευνα σε Ρομά απόφοιτους ελληνικών πανεπιστημίων.
Η Εκπαίδευση ως πεδίο σύγκρουσης με την πολιτισμική ταυτότητα των Ρομά. Μια έρευνα σε Ρομά απόφοιτους ελληνικών πανεπιστημίων.
Περίληψη:

Οι Ρομά αποτελούν τη μεγαλύτερη μειονότητα στην Ευρώπη. To ποσοστό των νέων Ρομά που έχουν αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο κυμαίνεται στο 1%- 4% στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία τους να εντάσσεται στην κατηγορία των ΝΕΕΤs (χωρίς εκπαίδευση, εργασία και επαγγελματική κατάρτιση). Σκοπός του άρθρου αποτελεί η διερεύνηση των συγκρούσεων ταυτότητας που βιώνουν οι Ρομά απόφοιτοι Πανεπιστημίου, με την παραδοσιακή τους ταυτότητα, μέσα από την εκπαιδευτική τους διαδρομή, από την προσχολική Πρωτοβάθμια έως και το πανεπιστήμιο αλλά και τις σχέσεις τους με την Κοινότητα των Ρομά. Το δείγμα της ποιοτικής έρευνας αποτέλεσαν δέκα Ρομά απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων. Η πλειοψηφία των απόφοιτων δήλωσαν υπερήφανοι για την καταγωγή τους, αν και επιβεβαίωσαν την απόκρυψη της πολιτισμικής τους ταυτότητας, κυρίως, κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο πανεπιστήμιο, αλλά και μετά από αυτό, για λόγους που συνδέονται με την ένταξή τους στην αγορά εργασίας αλλά και την κοινωνική αποδοχή.