Η παρούσα εργασία εστιάζει στη διεξαγωγή βιβλιογραφικής έρευνας σχετικά με τις στρατηγικές εκμάθησης γλωσσών και πιο συγκεκριμένα, τις στρατηγικές ανάγνωσης και ακρόασης στο πλαίσιο της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Η εργασία εμβαθύνει στους ορισμούς και στα τυπικά χαρακτηριστικά αυτών των στρατηγικών, καθώς και στην ταξινόμηση τους. Η βιβλιογραφική έρευνα επιδιώκει να απεικονίσει τις διδακτικές προεκτάσεις που εμφανίζονται και παρέχει καθοδήγηση για τη ρητή και άρρητη διδασκαλία των στρατηγικών που αφορά το πρόγραμμα σπουδών, τους διδακτικούς πόρους, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Μέσω του διευκολυντικού και συμβουλευτικού ρόλου οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να ενστερνιστούν τη διδασκαλία που βασίζεται στις στρατηγικές και η οποία μπορεί να αποφέρει ποικίλα εκπαιδευτικά οφέλη, παρακινώντας και βοηθώντας τους μαθητές να γίνουν ενεργοί, στρατηγικοί, αυτόνομοι και αυτοαξιολογητές προκειμένου να ενισχυθούν οι δεξιότητες ανάγνωσης και ακρόασης.