6977301725
6974479464
6972038117
Συνεργατική Λήψη Αποφάσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Συμβίωση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Σχολικής Ηγεσίας
Συνεργατική Λήψη Αποφάσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Συμβίωση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Σχολικής Ηγεσίας
Περίληψη:

Η μελέτη εξετάζει τις στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων σχετικά με τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη λήψη αποφάσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στο πώς η ΤΝ γίνεται κατανοητή και αξιολογείται σε βασικές διαστάσεις. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε 238 διευθυντές δημόσιων δημοτικών σχολείων στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα), με χρήση απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με περιγραφική στατιστική, το τεστ Mann-Whitney U και ανάλυση αξιοπιστίας. Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν θετικές απόψεις σχετικά με τη χρήση της ΤΝ στον αυτοματισμό, την ανάλυση δεδομένων και την προβλεπτική αξιολόγηση. Διαπιστώθηκαν διαφορές βάσει φύλου στα επίπεδα συμφωνίας και ουδετερότητας. Η ανθρώπινη κρίση εξακολουθεί να θεωρείται καθοριστική σε σύνθετες αποφάσεις. Τα ευρήματα περιορίζονται σε ένα γεωγραφικό πλαίσιο· προτείνεται ευρύτερη και μικτή μεθοδολογικά έρευνα. Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση στην ΤΝ και ηθική διακυβέρνηση στην ηγεσία των σχολείων, προσφέροντας νέα στοιχεία για το πώς αντιλαμβάνονται οι σχολικοί ηγέτες τη χρήση της ΤΝ στη λήψη αποφάσεων σε ένα τοπικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.