6977301725
6974479464
6972038117
Εφαρμογή του Πλαισίου S.M.A.R.T. σε Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής για την Προσχολική Ηλικία με τη Χρήση Εκπαιδευτικού Υλικού Τεχνητής Νοημοσύνης
Εφαρμογή του Πλαισίου S.M.A.R.T. σε Προγράμματα Διατροφικής Αγωγής για την Προσχολική Ηλικία με τη Χρήση Εκπαιδευτικού Υλικού Τεχνητής Νοημοσύνης
Περίληψη:

Η Μεσογειακή διατροφή συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον εκτενώς μελετημένων και διεθνώς αναγνωρισμένων διατροφικών προτύπων. Χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, από την αυξημένη κατανάλωση φρούτων. Η χαμηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στα μικρά παιδιά αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την υγεία στις ανεπτυγμένες χώρες παγκοσμίως. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελούν ιδανική ομάδα-στόχο για την απόκτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, καθώς κατά την περίοδο αυτή διαμορφώνονται οι διατροφικές συνήθειες, με πιθανές συνέπειες που διαρκούν σε όλη τη διάρκεια της ζωής. Στην παρούσα μελέτη εφαρμόστηκε ένας συνδυασμός της μεθόδου S.M.A.R.T., ως μια νέα και καινοτόμος μέθοδος, μαζί με ένα απενοχοποιημένο πρότυπο, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η παρέμβαση μέσω της μεθόδου S.M.A.R.T. στόχευε στην αύξηση της ημερήσιας κατανάλωσης φρούτων κατά το δεκατιανό στο σχολικό περιβάλλον, με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Συνολικά τριάντα δύο παιδιά προσχολικής ηλικίας συμμετείχαν στην παρέμβαση διάρκειας δέκα εβδομάδων. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης ανέδειξαν ότι τα ποσοστά κατανάλωσης φρούτων κατά το δεκατιανό στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου ήταν αυξημένα στις τέσσερις και οκτώ εβδομάδες μετά την εφαρμογή του ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος που βασίστηκε στη μέθοδο S.M.A.R.T., γεγονός που υποδεικνύει ότι η εφαρμογή της εν λόγω μεθόδου σε διατροφικά προγράμματα στο προσχολικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με ένα απενεχοποιημένο πρότυπο διατροφής, θα μπορούσε να επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα για στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην προσχολική ηλικία.