Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναδείξει την αποτελεσματικότητα της δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο. Περιλαμβάνει μια έρευνα, η οποία διεξήχθη κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας και στην οποία συμμετείχαν 1020 μαθητές/τριες και 71 εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Ομάδα παρέμβασης, η οποία περιλάμβανε μαθητές/τριες που εφάρμοσαν δραστηριότητες δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής, έχοντας ως ερέθισμα μια ποικιλία κειμενικών ειδών και κειμενικών τύπων και Ομάδα ελέγχου, η οποία περιλάμβανε μαθητές/τριες που δε συμμετείχαν στις προαναφερθείσες δραστηριότητες και ακολούθησαν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Το εν λόγω ερευνητικό/παρεμβατικό πρόγραμμα διήρκεσε περίπου τέσσερις μήνες και η αξιολόγηση επιτεύχθηκε μέσω ενός αυτοσχέδιου σταθμισμένου ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα, τα οποία έδειξαν θετική συσχέτιση μεταξύ της δημιουργικής ανάγνωσης/γραφής και της αυτοπεποίθησης των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο, παρουσιάζονται και αναλύονται στην παρούσα εργασία.