Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί θεμελιώδη εκπαιδευτική φιλοσοφία, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων με προβλήματα ακοής. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος βασίζεται στις σύγχρονες παγκόσμιες εκπαιδευτικές τάσεις και τις ερευνητικές διαπιστώσεις που αναδεικνύουν τη σημασία της εξατομικευμένης προσέγγισης για την προώθηση της συμπερίληψης και της ισότιμης συμμετοχής στην κανονική τάξη. Η διαφοροποίηση του περιεχομένου, της διαδικασίας και της αξιολόγησης διευκολύνει την πρόσβαση στη γνώση, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για το θέμα πηγάζει από την εκτενή διδακτική εμπειρία του ερευνητή και τη μακροχρόνια εμπλοκή του στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών, μέσω του Θεσμού Εκπαιδευτικής Πολιτικής, γεγονός που του παρέχει ουσιαστική γνώση και κατανόηση των πρακτικών προκλήσεων και δυνατοτήτων εφαρμογής διαφοροποιημένων πρακτικών στην πράξη