Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας αναλύονται τα αποτελέσματα μιας διδακτικής παρέμβασης και της συνακόλουθης έρευνας σχετικής με την ηλιακή ακτινοβολία και την θερμοκρασία. Η μέτρηση των παραπάνω μεγεθών γίνεται με εκπαιδευτικές ρομποτικές διατάξεις με βάση το Arduino Nano BLE και το Arduino Uno. To δείγμα της έρευνας που θα παρουσιαστεί αποτέλεσαν μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και ειδικότερα της ΣΤ" τάξης. Μετά την σύντομη παρουσίαση των μερών που συναποτελούν τις διατάξεις των μετρητών της ακτινοβολίας και στο πλαίσιο τεσσάρων διδακτικών ωρών, αρχικά πραγματοποιείται συζήτηση στο πλαίσιο της ολομέλειας για τις έννοιες της θερμοκρασίας και της ηλιακής ακτινοβολίας. Στην συνέχεια οι μαθητές λαμβάνουν μετρήσεις για την ηλιακή ακτινοβολία και την θερμοκρασία, και τέλος συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους. Σκοπό της διδακτικής παρέμβασης αποτελεί η εξοικείωση με έννοιες και φυσικά μεγέθη των Φυσικών Επιστημών όπως η θερμοκρασία και η ηλιακή ακτινοβολία μέσα από διεξαγωγή μετρήσεων με διατάξεις εκπαιδευτικής Ρομποτικής.