6977301725
6974479464
6972038117
Η επίδραση της κουλτούρας και του κλίματος του σχολείου στην υποβολή και αποδοχή περιβαλλοντικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς
Η επίδραση της κουλτούρας και του κλίματος του σχολείου στην υποβολή και αποδοχή περιβαλλοντικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς
Περίληψη:

Τις τελευταίες δεκαετίες η θετική, οργανωσιακή, σχολική κουλτούρα εξετάστηκε ως βασική παράμετρος στην εφαρμογή προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφορίας σε επίπεδο σχολείου. Από την ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας φαίνεται ότι πολλά σχολεία διαθέτουν τα βασικά χαρακτηριστικά μιας θετικής κουλτούρας σχολείου, όπως είναι οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας, η πυκνή δικτύωση και η άμεση επικοινωνία, στοιχεία που οδηγούν στην εργασιακή ικανοποίηση, τη θετική στάση, τη δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών και το καινοτόμο κλίμα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της κουλτούρας και του κλίματος του σχολείου στην υποβολή και αποδοχή περιβαλλοντικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς. Μελετάται η συσχέτιση των χαρακτηριστικών της θετικής σχολικής κουλτούρας και της ανάπτυξης κουλτούρας υλοποίησης περιβαλλοντικών δράσεων, μέσω της κριτικής θεώρησης της διεθνούς βιβλιογραφίας και των συνεντεύξεων που διενεργήθηκαν σε τρία δημοτικά σχολεία και σε ένα Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Από τις αναλύσεις προκύπτουν οι συσχετίσεις και οι παράγοντες που διαμορφώνουν μια σταθερή θετική κουλτούρα ανάληψης περιβαλλοντικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς.