6977301725
6974479464
6972038117
Η εκπαιδευτική αλλαγή στη σχολική μονάδα για την ένταξη των μαθητών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η εκπαιδευτική αλλαγή στη σχολική μονάδα για την ένταξη των μαθητών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία
Περίληψη:

Η εκπαίδευση των μαθητών/τριών Ρομά στην Ελλάδα αποτελεί πεδίο της εκπαιδευτικής πολιτικής ξεκινώντας από το 1997 στα πλαίσια του προγράμματος «Εκπαίδευση Τσιγγανοπαίδων» και του Β΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η κεντρική εκπαιδευτική πολιτική για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών Ρομά στοχεύει στην αναδιάταξη της σχέσης του σχολείου με την κοινότητα των Ρομά, ώστε οι μαθητές/τριες Ρομά να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην επίτευξη ωστόσο αυτής της εκπαιδευτικής αλλαγής σημαντικός είναι ο ρόλος της σχολικής μονάδας μιας και αυτή είναι που εδρεύει, λειτουργεί και δρα σε περιοχές που κατοικούν οικογένειες Ρομά. Αντικείμενο της παρούσας εισήγησης είναι η διερεύνηση της συμβολής της σχολικής μονάδας στην επίτευξη αυτής της εκπαιδευτικής αλλαγής στα πλαίσια της αυτοδυναμίας που αυτή έχει. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει τον ρόλο της εκπαιδευτικής μονάδας στην αντιμετώπιση αυτής της αλλαγής, να αναδείξει τις διαστάσεις της σχολικής μονάδας στις οποίες επιχειρείται η αλλαγή και να εξετάσει τον ρόλο του/της διευθυντή/ντριας στον σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στην ενσωμάτωση της αλλαγής στη συνήθη λειτουργία της μονάδας μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης.