6977301725
6974479464
6972038117
Διδακτική προσέγγιση του ποιήματος «Τα πάθη της βροχής» της Κικής Δημουλά βασισμένη στη «συναλλακτική» θεωρία της L. M. Rosenblatt
Διδακτική προσέγγιση του ποιήματος «Τα πάθη της βροχής» της Κικής Δημουλά βασισμένη στη «συναλλακτική» θεωρία της L. M. Rosenblatt
Περίληψη:

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται οι θεωρητικές αρχές της συναλλακτικής αναγνωστικής θεωρίας της Louise M. Rosenblatt και η δυνατότητα αξιοποίησής τους για τη διδακτική προσέγγιση του ποιήματος της Κικής Δημουλά «Τα πάθη της βροχής». Μέσω της εν λόγω διδακτικής προσέγγισης επιδιώκεται η αισθητική ενατένιση και απόλαυση του κειμένου, έχοντας ως βάση της τη συναλλαγή του αναγνώστη με το κείμενο, μέσω μιας δημιουργικής ανάγνωσης, η οποία λαμβάνει χώρα σε τρεις διαδοχικές και αλληλοσυμπληρούμενες φάσεις: -Πώς αντιδρώ εγώ στο κείμενο που διαβάζω; -Πώς διαμορφώνει το κείμενο την αντίδρασή μου; -Πώς αντιδρούν (οι) άλλοι αναγνώστες;. Ο αναγνώστης εστιάζει την προσοχή του σε αυτό που βιώνει σε σχέση με το κείμενο και αποκωδικοποιεί με βάση τα δικά του συναισθήματα ό,τι είναι κωδικοποιημένο σε αυτό. Επίσης, καλείται να βιώσει όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες μπορεί από τη λογοτεχνία, προσεγγίζοντάς την προσωπικά και αυθόρμητα. Παράλληλα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι κυρίως διαμεσολαβητικός και ο ίδιος καλείται να προσαρμόσει την πορεία προσέγγισης του λογοτεχνικού έργου στις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες, τις προηγούμενες εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του. Τέλος, ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικοινωνήσει με κάθε μαθητή ξεχωριστά, αλλά και να οδηγήσει όλους τους μαθητές μεταξύ τους στην ανταλλαγή των εμπειριών τους από τη λογοτεχνία.