6977301725
6974479464
6972038117
Πρακτικές της εκπαίδευσης STEAM: Ενσωματώνοντας Τέχνη και Ρομποτική στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το ρομπότ Thymio
Πρακτικές της εκπαίδευσης STEAM: Ενσωματώνοντας Τέχνη και Ρομποτική στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το ρομπότ Thymio
Περίληψη:

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θεωρούνται υποχρεωτικά στα ελληνικά σχολεία, ανοίγοντας το δρόμο για την ανασυγκρότηση και επικαιροποίηση της διδακτικής πρακτικής. Η εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) στο πλαίσιο των εργαστηρίων μπορεί να διευρύνει την εφαρμογή της, λυγίζοντας ή καταργώντας τα όρια μεταξύ των κλάδων. Ωστόσο, το διαφοροποιητικό στοιχείο της Τέχνης είναι συχνά δευτερεύουσας σημασίας, σε σύγκριση με την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τις άλλες πτυχές του STEAM. Αυτή η μελέτη προτείνει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ενσωματώνει το ρομπότ Thymio, ειδικά προσαρμοσμένο για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Περιγράφει το παιδαγωγικό πλαίσιο (μια καλά καθορισμένη παιδαγωγική προσέγγιση που εστιάζει στην ενσωμάτωση της τέχνης και της ρομποτικής), τις στρατηγικές υλοποίησης (πρακτικά βήματα για δραστηριότητες στην τάξη) και τα αποτελέσματα των πιλοτικών δραστηριοτήτων (περιγραφή της πιλοτικής εφαρμογής και συζήτηση των αναδυόμενων αποτελεσμάτων από τη φόρμα αναστοχασμού των εκπαιδευτικών που χρησιμεύουν ως περιπτωσιολογικές μελέτες), υπογραμμίζοντας τις δυνατότητες για μια πιο ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία που προετοιμάζει τους μαθητές για την πολυπλοκότητα του σύγχρονου κόσμου.