6977301725
6974479464
6972038117
Μετασχηματίζουσα Έρευνα Δράσης για Σκοπούς Ακαδημαϊκής και Επιστημονικής Κοινωνικοποίησης στην Ελληνική Τριτοβάθμια Γεωτεχνική Εκπαίδευση
Μετασχηματίζουσα Έρευνα Δράσης για Σκοπούς Ακαδημαϊκής και Επιστημονικής Κοινωνικοποίησης στην Ελληνική Τριτοβάθμια Γεωτεχνική Εκπαίδευση
Περίληψη:

Περίληψη Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια ποιοτική έρευνα δράσης, σχεδιασμένη να διερευνήσει τον μετασχηματιστικό αντίκτυπο της κριτικής σκέψης σε προπτυχιακούς φοιτητές Γεωτεχνικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η μεθοδολογία ήταν μια παρέμβαση, αποτελούμενη από δεκατρία εργαστήρια, με βάση την αισθητική εμπειρία και την ερευνητική δράση. Μια συζήτηση πριν από την παρέμβαση εντόπισε περιορισμένη ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινωνικοποίηση και, ως εκ τούτου, κατέδειξε την ανάγκη αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης. Μια συζήτηση στο πλαίσιο ομάδας εστίασης διεξήχθη στα μισά της έρευνας για την αξιολόγηση της εξέλιξης της ερευνητικής διαδικασίας. Μια γραπτή συνέντευξη, με την ολοκλήρωση της παρέμβασης, έριξε φως στον αντίκτυπο της εμπειρίας στους φοιτητές. Αυτή η έρευνα δράσης βασίζεται στην θεωρία μάθησης του «Εποικοδομισμού», που προϋποθέτει προβληματισμό, δράση και συλλογική εργασία. Αν και η διαδικασία ανάλυσης των δεδομένων βρίσκεται, επί του παρόντος, σε πλήρη εξέλιξη, τα αρχικά ευρήματα επιβεβαιώνουν τις ερευνητικές υποθέσεις σχετικά με το ρόλο και την αποστολή ενός γεωτεχνικού επιστήμονα, την ενδυνάμωση των εγκάρσιων δεξιοτήτων, καθώς και την ανάπτυξη της αυτενέργειας των φοιτητών.