Οι εκπαιδευτικές εκδρομές εντάσσονται στη βιωματική μάθηση και δρουν επικουρικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρουσία τους προσφέρει πολυεπίπεδα οφέλη στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η παρούσα εργασία με αφόρμηση την αναφορά στη μάθηση και στα οφέλη της βιωματικής μάθησης αποσκοπεί στην ad hoc διερεύνηση των πλεονεκτημάτων των εκπαιδευτικών εκδρομών, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Καταγράφονται τα θετικά αποτελέσματα των εκδρομών και παρουσιάζεται η προστιθέμενη αξία τους στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς και μαθητές). Παράλληλα, εντοπίζονται δυσκολίες και προβλήματα υλοποίησής τους και εν κατακλείδι διατυπώνονται προτάσεις για επιτυχέστερη και ασφαλέστερη διεξαγωγή εκπαιδευτικών εκδρομών. Στην εργασία παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με τα οφέλη-δυσκολίες-προτάσεις, η οποία πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2023-2024 σε ένα δείγμα 95 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο-Λύκειο) των σχολείων της Ανατολικής Αττικής.