Στη σύγχρονη εποχή εντοπίζεται ευρέως η εμπλοκή ψηφιακών εργαλείων στη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η ορθή αξιοποίηση αυτών χρήζει ένταξής τους σε δομημένα διδακτικά μοντέλα. Ορισμένα εξ αυτών προάγουν παιχνιδοποιημένους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης. Ο εμπλουτισμός των τρόπων αυτών δύναται να προκύψει με ενσωμάτωση καλλιτεχνικών και δημιουργικών τεχνικών, όπως η δημιουργία και η σύνθεση πρωτότυπων ήχων για τον κινηματογράφο (Foley). Στην παρούσα εργασία προτείνεται η συνέργεια των ήχων Foley για την ενίσχυση της διάδρασης των εκπαιδευόμενων με τους μηχανισμούς και την αισθητική της Παιχνιδοποίησης, αξιοποιώντας ως μεθοδολογικό εργαλείο τη μελέτη περίπτωσης μιας παρεμφερούς έρευνας του Gaver (1986), μέσω της οποίας επιχειρήθηκε μια πρώτη αντιστοίχιση καθημερινών ήχων με ενέργειες διεπαφών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Συμπερασματικά, γραφικές και ποιοτικές μεταβλητές, που συνθέτουν την παιγνιώδη φυσιογνωμία ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος, επενδύονται με ήχους foley, για λόγους ανατροφοδότησης, χωροαντίληψης, ρεαλιστικής απόδοσης και ελκυστικότητας.