Στο άρθρο αυτό, το οποίο έχει ως σκοπό την ανάδειξη των περίπλοκων κοινωνιολογικών και εκπαιδευτικών παραμέτρων οι οποίες συνδέονται με τις εκπαιδευτικές διαδρομές των νέων ενηλίκων, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας ποιοτικής έρευνας η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου CLEAR (HORIZON-Europe). Οι αναλύσεις του υλικού των συνεντεύξεων (συμμετείχαν 20 νέα ενήλικα άτομα από την Κεντρική Μακεδονία και τη Δυτική Ελλάδα) σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές διαδρομές και τις εμπειρίες των νέων ενηλίκων, την τρέχουσα κατάσταση και τις μελλοντικές προοπτικές τους, καθώς και τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Η ανάλυση των ευρημάτων βασίζεται σε τρεις αλληλένδετες θεωρητικές παραμέτρους του έργου: πορεία ζωής (life course), διαθεματικότητα/διατομεακότητα (intersectionality), και χωρική δικαιοσύνη (spatial justice). Όπως φαίνεται, η συμμετοχή στην εκπαίδευση και κατάρτιση των νέων ενηλίκων στις δύο ερευνώμενες Περιφέρειες είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα.