Στη προσέγγιση Reggio Emilia, το περιβάλλον λειτουργεί ως τρίτος παιδαγωγός και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην εξέλιξη της μαθησιακής διαδικασίας όσο και στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Δεν αποτελεί απλά το υλικό περιβάλλον που φιλοξενεί την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά συνιστά και έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες της μάθησης (Κακανά, 2018). Μάλιστα, όταν σε ένα περιβάλλον συνδυάζονται τα κατάλληλα ευέλικτα υλικά, υλικά δηλαδή ανοιχτού τύπου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με παραπάνω από έναν τρόπους, δίνονται στα παιδιά ευκαιρίες ώστε να πειραματιστούν και να διατυπώσουν πρωτότυπες ιδέες (Smith-Gilman, 2018). Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης του χώρου ως τρίτου παιδαγωγού κατά το ελεύθερο παιχνίδι με τα ευέλικτα υλικά. Από τα αποτελέσματα αποδείχθηκε η υποστηρικτή επίδραση του χώρου ως τρίτου παιδαγωγού, καθώς και η συνεισφορά του στη κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών.