Η συνεργατική μάθηση και η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελούν σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που στοχεύουν στην εξατομικευμένη μάθηση, αναγνωρίζοντας και αξιοποιώντας τη μοναδικότητα κάθε μαθητή (Tomlinson, 2019). Αυτή η μελέτη εξετάζει πώς η συνεργατική μάθηση μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα διαφοροποιημένο περιβάλλον διδασκαλίας για να καλύψει τις ανάγκες μαθητών με διαφορετικά μαθησιακά στυλ και ικανότητες. Συμμετείχαν 120 μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες βάσει των μαθησιακών τους προτιμήσεων (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η συνεργατική μάθηση βελτιώνει την κατανόηση και την αφομοίωση του υλικού, ενισχύοντας παράλληλα τις δεξιότητες επικοινωνίας και την αυτοπεποίθηση (Johnson & Johnson, 2019). Οι μαθητές επωφελούνται ιδιαίτερα από την αλληλεπίδραση με συμμαθητές με διαφορετικές επιδόσεις, ενώ η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις μαθησιακές τους ανάγκες. Η μελέτη καταλήγει ότι η ενσωμάτωση συνεργατικών και διαφοροποιημένων προσεγγίσεων στη διδασκαλία ενισχύει τη συμμετοχή και προάγει ένα υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον, συμβάλλοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.