6977301725
6974479464
6972038117
Έρευνα για τις αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας για την Οργανωσιακή Δικαιοσύνη στη σχολική μονάδα και τη συμβολή της στην Οργανωσιακή Δέσμευσή τους
Έρευνα για τις αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας για την Οργανωσιακή Δικαιοσύνη στη σχολική μονάδα και τη συμβολή της στην Οργανωσιακή Δέσμευσή τους
Περίληψη:

H παρούσα έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της Οργανωσιακής Δικαιοσύνης μέσα στη σχολική μονάδα, της Οργανωσιακής δέσμευσης που παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και του ρόλου της ηγεσίας σε αυτή. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=100) της Λάρισας μέσω ανώνυμου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Διανεμητική και η Αλληλεπιδραστική Δικαιοσύνη φάνηκε να ενισχύουν συνολικά την Οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η Οργανωσιακή Δικαιοσύνη που αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί ενισχύει και τις τρεις διαστάσεις της Οργανωσιακής δέσμευσης. Επίσης, προέκυψε ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο βαθμός Οργανωσιακής Δικαιοσύνης στο σχολείο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η Οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Τέλος, όση περισσότερη Διαδικαστική Δικαιοσύνη υπάρχει στο σχολείο τόσο περισσότερο οι Διευθυντές/ριες δίνουν στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα πρωτοβουλιών και συμμετοχής στις αποφάσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., έτσι ώστε να υιοθετηθεί μια νοοτροπία διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού που θα εδράζεται στην έννοια της Δικαιοσύνης.